VIETNAM

Dia 15: Excursió a Tam Coc: Mua Cave (Hang Mua) + Pagoda Bai Dinh + Passeig en barca per Trang An

El segon dia que ens passem a Tam Coc també serà un dia molt especial, com l’anterior. Primer de tot i de bon matí, visitarem la Mua Cave, el lloc que més ens ha impressionat de la nostra visita a Ninh Binh, producte de les vistes espectaculars que es tenen des de la cima de la seva muntanya. Seguidament anirem a explorar el Temple Bai Dinh, i la pagoda de 100 metres. Es tracta d’un complex enorme de temples budistes situats a la muntanya de Bai Dinh. I finalment, per contraposar-ho amb el passeig en barca per Tam Coc, en farem un altre, aquest per Trang An, on també travessarem algunes coves. Al vespre, tornarem la moto de lloguer i agafarem l’autobús que ens durà fins a Hanoi. De l’estació de bus agafarem un taxi que ens durà fins al nostre allotjament de la capital.
Índex:
1. Mua Cave (Hang Mua)
2. Pagoda Bai Dinh
3. Passeig en barca per Trang An

Sense cap mena de dubte, aquest lloc és conegut per tenir a un dels miradors més bonics i famosos de Vietnam.

Vista des de dalt la muntanya de Mua Cave

Però anem per parts. Hang Mua Cave és una cova en la base d’una muntanya, que s’ha fet famosa en els últims anys per l’increïble paisatge que es veu des del mirador que hi ha en aquesta muntanya.

Hang Mua Cave

De fet, la gran majoria de la gent que arriba fins a la Mua Cave, no visita la cova ja que és bastant senzilla, i sense major interès geològic. Situada a uns 4 kilòmetres de Tam Coc, per arribar fins el Hang Mua Viewpoint haurem d’utilitzar algun transport, en el nostre cas, la moto que tenim llogada per aquests dos dies que passem a la província de Ninh Binh. L’entrada a aquest petit complexe és de 100.000 dongs (3,80€ aprox.), i a més de la cova i el mirador, hi trobarem un bonic parc i una petita cafeteria on anar a prendre algo.

Hang Mua Cave Park

A més, i com s’està fent molt popular en moltes zones d’Àsia, ens trobem un lloc amb un gronxador per a fer-se unes fotos, i caiem tots els viatgers.

Però anem per lo més important, la visita a un dels miradors més bonics dels que vàrem visitar en el Vietnam. Per arribar al mirador, haurem de pujar entre 450 i 500 graons d’una “escala infernal”. Per això aquesta activitat la fem ben d’hora pel matí, per evitar la calor sufocant que farà d’aquí unes hores més.

Hang Mua Cave

Així que, si el visiteu a l’estiu, prepareu-vos per a passar calor, molta calor! Nosaltres vàrem arribar a les 8:30h del matí, ja que sabíem que la pujada anava a ésser força dura. Compra aigua abans de pujar, perquè la necessitaràs. Però… l’esforç val la pena, i molt! Des de dalt es tenen unes increïbles vistes de Tam Coc i de tots els penyals kàrstics i camps d’arròs que fan d’aquesta zona una de les més belles del país.

2. Pagoda Bai Dinh

Des de la Mua Cave posàrem rumb a la pagoda Bai Dinh. Aquest enorme complexe budista de Bai Dinh es troba situat en una muntanya o turó del mateix nom, i és un dels principals punts de peregrinació dels fidels budistes del país.

Pagoda Bai Dinh

És considerat com el major complexe de temples budistes de Vietnam ja que ocupa una extensió propera a les 700 hectàrees.

El complex està compost per varis edificis, entre els que hi destacarem un que allotja la campana més gran de tot el país amb un pes de 36 tonelades.

Edifici que allotja la campana de 36 tonelades

L’edifici més cridaner del complexe és la pagoda de recent construcció i per la que és coneguda el temple, des de les que es tenen unes fabuloses vistes de tot el complex, i dels preciosos paisatges dels entorns.

Pagoda Bai Dinh

També té l’honor de ser la pagoda més alta de Vietnam, amb una alçada de 100 metres. Un altre dels punts interessants del complexe és l’enorme buda d’aproximadament 100 tonelades, que es troba en la part més alta de la muntanya i domina tot el recinte.

L’estàtua del buda a la pagoda Bai Dinh

L’accés al complexe és gratuït, es paga únicament pel parking, en el cas de que arribem en moto (com nosaltres) o en cotxe, i a més es paga per el trasllat en uns carrets elèctrics, des de l’entrada a la zona on comença el complexe. Es pot arribar a peu, però si com nosaltres el visiteu en els mesos de calor, es fa molt dur. El complexe és enorme i es va ascendint cap als edificis de la zona superior de la muntanya.

Bai Dinh Pagoda

En els passadissos coberts que ens condueixen cap a la pagoda, ens hi trobem unes 500 estàtues Arhat, que representen en el budisme a aquells que han aconseguit l’enteniment profund. La visita al complexe de temples Bai Dinh us pot portar perfectament unes 2 o 3 hores, depenent de lo què us entretingueu en cada edifici.

Part superior de la pagoda Bai Dinh

Us adjuntem un mapa de Bai Dinh en el que es pot veure la distribució del complexe:

Mapa de la pagoda Bai Dinh

3. Passeig en barca per Trang An

El complexe paisatgístic de Trang An fou inscrit en la llista de Patrimoni Mundial de la Unesco en l’any 2014, juntament amb Tam Coc i Hoa Lu.

Complexe paisatgístic de Trang An

Aquest complexe, similar a la visita de Tam Coc, es caracteritza per estar format per varis rius o afluents que recorren una zona de massissos càrstics.

Trang An

Per visitar el complexe, haurem de pagar una entrada de 200.000 VND (7,60€ aprox) per persona que ens donarà dret a realitzar una excursió en bot pel riu d’aproximadament 2 hores.

Passeig en barca per Trang An

En aquest cas, en els bots hi van fins a 4 persones, amb lo que si viatgeu en família, podreu anar-hi tots junts. I com norma de seguretat, et fan portar posada una armilla salvavides, encara que te la pots treure un moment per fer alguna foto. Una de les coses que no sabíem, i que no havíem llegit a cap lloc, és que s’ha d’escollir entre 3 recorreguts diferents:

Recorreguts diferents a escollir

La veritat és que ens vam quedar una mica descol·locats, i sense saber molt bé les diferències entre uns i altres, ja que ens ho varen dir quan estàvem pujant als bots. Vàrem escollir el recorregut nº2.

Passeig per Trang An

Sembla ser que el recorregut nº3 és el més curt, durant aproximadament 1 hora i mitja. Els altres dos son algo més llargs, i en el nostre cas, vam escollir el nº2 perquè en aquest recorregut passava per una illa on es va realitzar el rodatge de la pel·lícula Kong: La Illa de la Calavera, on s’ha recreat un petit poble.

Recreació del poble de la pel·lícula

Però lo més interessant del recorregut, molt similar al de Tam Coc, son els paisatges dels que es gaudeix durant la volta en barca, passant per coves foradades en la muntanya.

Passeig en barca per Trang An

A més del paisatge i la illa de la pel·lícula, també es visita un temple budista en el que es baixa i es pot accedir en el seu interior.

Temple budista a Trang An
Trang An o Tam Coc?
Aquest és un dels dubtes que se li planteja a molta gent que visita la zona de Ninh Binh, i té difícil solució, ja que les dues visites son molt boniques. En el nostre cas, i malgrat visitar els dos llocs un al migdia (Tam Coc) i l’altre a última hora de la tarda (Trang An), vàrem trobar molta gent a Trang An, el què va desmerèixer una mica la visita. De fet, Trang An és un complexe més gran, al que acudeix molta més gent a visitar-lo. Sobretot vàrem veure a molts vietnamites realitzant la visita.
Trang An
Si haguéssim de decantar-nos per a fer una única visita, potser per aquesta raó de l’afluència de persones, ens quedaríem amb Tam Coc, però clar, això dependrà de l’època i l’horari en que realitzem la visita. També s’ha de tenir en compte, que si anem a dormir en el poble de Tam Coc, podem realitzar la seva visita a primera o última hora del dia.

Una de les altres activitats que es podrien fer pels voltants de Tam Coc, és fer un passeig en bicicleta. Llogar una bicicleta al poble de Tam Coc i explorar els seus entorns, pedalar sense saber a on ens dirigim. Ens posem per varis camins i descobrim paisatges i temples no tant turístics. Ha de ser una experiència molt relaxant i divertida explorar el lloc d’aquesta manera… Nosaltres ho haguéssim volgut fer si haguéssim disposat de més dies a Tam Coc.

Finalitzat el recorregut per Trang An ha arribat l’hora d’anar a tornar la moto i agafar l’autobús cap a Hanoi. Adjunto un mapa de google maps amb l’itinerari concorregut en el dia d’avui i amb el marcatge de les atraccions i monuments més importants que hem vist o visitat (del nostre allotjament a Tam Coc, passant per Mua Cave i les altres atraccions visitades i acabant a Hanoi):